KHAI BAHAR Dari Jauh Saja

Kayuagung - Anak keempat dari enam bersaudara kelahiran Perlis ini tidak mudah menyerah. Bermula dengan bernyanyi cover lagu Dimana Hatimu dari kumpulan Papinka ke youtube pada tahun 2013 menjadi khai bahar dikenal. Dari hari ke hari dia mulai mendapat perhatian peminat laman tersebut, apalagi dengan suara yang merdu dan alunan dengan gaya tersendiri membuat fans terus menunggu cover yang di buat oleh Khai. Dia juga mampu menyanyikan berbagai genre musik seperti pop, balada, slow rock, RnB dan irama melayu asli dengan baik. Pernah mengikuti program reality show sebelum ini tetapi rezeki belum memihaknya, begitu juga dia pernah menarik diri dari program realiti terbitan tv3 atas alasan pribadi dan belum bersedia. Setelah itu dengan bantuan teman, dia merantau ke Kuching Sarawak untuk mencari rezeki sebagai penyanyi busking di Restoren Didi Western berdekatan Waterfront Kuching untuk mengumpulkan uang membantu keluarganya. Inilah niat suci beliau yang sering dia pegang hingga sekarang.

Khai Bahar pernah viral sebelum ini dengan nyanyian cover Madah Berhelah yang dipopularkan oleh Ziana Zain. Kemampuannya untuk menyanyikan lagu tersebut yang mempunyai nada tinggi membuat fansnya suka dan video tersebut dengan rekan di medsos. Pada penghujung April 2016 video youtube dia sekali lagi viral di program duet Memori Berkasih bersama penyanyi asal Siti Nordiana melalui aplikasi Smule dan menjadi viral. Fenomena tersebut juga membuat namanya semakinn dikenal sehingga beberapa label rekaman mulai meliriknya untuk menjadi penyanyi profesional. Tetapi banyak yang tidak mengetahui bahwa dia sebenarnya sudah dilamar oleh NAR Records Sdn Bhd sebelum video tersebut viral kerana label tersebut percaya dengan kemampuan anak muda tersebut yang mempunyai masa depan yang cerah dalam industri musik ini jika terus di asah dan berusaha bersungguh-sungguh.

Sekarang Khai Bahar mulai mendapat perhatian media dan off air di berbagai acara sebaris dengan penyanyi terkenal. Dia juga sekarang sudah mempunyai dua single yang mana single pertamanya Bayang hasil ciptaan Harry Khalifah dan lirik oleh Patrick Anohada. Sedangkan single kedua yang sedang giat dipromosikan sekarang berjudul Dari Jauh Saja hasil ciptaan dan arragement saudara Denny Mojo.

Semoga kehadiran Khai Bahar memeriahkan dan dapat meramaikan industry musik tanah air Indonesia. Selamat maju terus Khai Bahar.
Diberdayakan oleh Blogger.